Monday 2 May 2011

perkenalan yg SINGKAT tpi BERMAKNA

dan seperti yg dijanjikan smlm, aku akan buat entri 'special punya' pasal akak2 dpan rmah sewa yg pnah 'bertakhta' di jiwa & raga spanjang stu sem ni,hahahaha....tpi seblum tu aku terlupa nk bagitau, hari ni msih lg 'outing day' utk aku ngn family...klu smlam pegi ke pantai tpi hri ni plak pegi menerjah ke sungai plak, nama sungai tu Sungai Kiol, nama air terjun dia Lata Meraung, terletaknya kawasan ni lbih kurg 15 minit dri bandar & kawasan ni gak kawasan perkampungan org asli, tpi aku x pegi blah air terjun, sgt tinggi ye teman2, x larat nk keatas, stakat mandi kt belah2 bawah je...klu korg nk pegi mandi sini, insyaallah aku bleh bwak ;D


sebenarnya agenda utama pegi ke sana ialah ayah aku ingin mencari si gelap yg berkedut iaitu En. Siput Sedut * tepuk2 utk beliau tersebut :) .... tpi bg aku ada dua sebab aku frust gila2 hari ni, yg pertama...celah2 jari kaki kiri aku kne gigit pacat, kurg ajar pnya pacat dlm rmai2 aku yg jgak kne, x psal2 berdarah byk...dh la mkn darah aku lpas tu hilang ke mana ntah, sedar2 darah dh byk kluar...mnde yg kedua mnyebabkn aku frust hari ni, aku x dpt cari langsung siput sedut yg hidup, seketul pun x dpt...yg aku dpt cuma siput sedut yg dh tinggal separuh badan & yg dh brapa minggu mati agaknya tu...dlm lima org yg pegi tu, aku sorg je yg FAILED, nmpk sgt x berbakat nk cari siput sedut :)...aku rasa ni effect dari kne gigit ngn pacat tu la sbb tu siput sedut x nk berjumpa ngn aku ;D



ok berbalik pada isu & agenda yg asal, aku nk tulis psal akak2 yg kt dpan rumah sewa aku ni, sebagaimana entri yg lpas, aku dh cerita kn skit sejarah awal pengenalan aku serumah brsama dgn akak2 ni... pengenalan hnya bermula cuma dgn RAKET & BULU TANGKIS...seingat aku ptg Ahad tu cuma aku ngn EJ yg bermain raket dpan rmah, waktu tu aku nmpk akak dua org ni tgk duk seronok2 main badminton...jdi berkata la EJ kpada aku, "jom pegi main kat sana,aku pun ON je la :)...waktu tu diorg ni main pkul raket dkt umah auntie Sabariah, penyewa kreta sewa....EJ pun mulakan la sinetron dia nk main badminton brsama, aku plak cuma jdi pembantu hero ,hahahaha...waktu tu brtnyalah EJ kpada diorg smbil bermain badminton...nama mereka KAK JIRAH ngn KAK AYU & sinetron tu terhenti stakat itu je...


dipendekkan crita, ada sorg lagi watak dlm sinetron ni, mula2 aku jmpa dia nmpk gaya permainan cm sorg yg aktif bersukan a.k.a atlet, rpenya bkan sorg atlet sbb selalu dia kne smash ngn EJ time main badminton, watak 2 x lain x bkan KAK YOYA,hahahaha ;D (jgn mrah k).... secara serius bleh dikatakan setiap ptg msti nk ketuk raket wlaupun sekejap, tgk diorg dh kluar gelanggang, aku ngn EJ pun pegi la nk lawan kononnya ;D 


perkenalan ni mkin brtambah erat bila EJ ajak pegi mngikut hantar KAK JERAH utk terdampar di PANTAI atas sbb2 tertentu :)...dan yg kemuncak utk perkenalan sekali bila kteorg smua dijemput utk ke kampung KAK AYU kt KG. IBOL, NEGERI SEMBILAN utk merasai keseronokan duduk di kampung, mandi kt Air Terjun Ulu Bendul, melawat Istana Seri Menanti...dari situ jgak la titik tolak perkongsian rasa antara satu sama lain bila ahli rombongan menceritakan sedikit sebanyak latar belakang mgenai diri & gam yg tercipta dari persahabatan ni mkin kuat melekat dan trus melekat bila sama2 menonton midnight movie 'Hikayat Merong Mahawangsa' , tpi sy duduk ala2 model kan KAK YOYA ngn KAK JERAH wktu crita tu,hahahaha ;D .....kenangan dlm rmah hantu, naik Ali Baba,main air tin "OK, TALIK...BILU sentiasa dlm kenangan, anda pasti xkn lupakan ada sorg insan yg snggup merangkak dlm rumah hantu utk mengelakkan dri dijerkah sang hantu ;D




kali terakhir kluar ngn diorg dua hari berturut, mlm yg permulaan brjalan2 menaiki bot RIVER CRUISE utk mnghabiskan voucher dri kak Yam & keesokkannya plak pegi tgk binatang dkt Zoo MELAKA....kenangan trakhir dgn WNK 4*4* bila berjaya dimandikan TEPUNG oleh aku ngn EJ,hahahaha, ingat bleh lpas ke klu lari lewat2 mlm, xlpas jgak akhirnya...sbnarnya plan ni dh dirancang sebulan setengah awal lagi, plan yg terbaik ni dtg tnpa disangka2...apa2 pun sori KAK JERAH ;D...utk KAK AYU, saya akan sentiasa merindui gaya DIVA mata pandang ke atas, tangan kat ada tu, trima ksih jgak sbb mengajak kami utk pulang ke Kg.Ibol utk merasai suasana kampung, nnti ajak la kteorg lagi k :) ....utk KAK YOYA plak, trima ksih krana bg skongan utk sy mnjadi seorg BLOGGER wlaupun x berbakat sgt, anda jgak la yg berjaya mngubah sy drpd pemikiran blog yg MEMBOSANKAN kpada MENYERONOKKAN, jgn lupa nama yg prnah diberi bila dh lpas 12 tgh malam tu,hahahaha






akhir skali, jgn dilupakan persahabatan yg prnah dibina selama ni...sy doakan kalian smua berjaya dlm mngejar cita2 yg tersendiri, segala pahit manis spnjang perkenalan ni psti akan dikenang & bila dh nk kahwin nnti, jgn lupa jmput kteorg, x dpt jadi FLOWER BOY pun jdi PENYEPIT pun bleh,hahahaha ;D.... semoga mndapat kejayaan yg gemilang dlm result exam nnti ,selamat MENG'GRAD'kan DIRI & trus MENYAMBUNG DEGREE...anda bertiga sentiasa di HATI ;D (persahabatan ni xkn terjadi klu kami menyombong diri, bkn pelajar NR & sebenarnya smuanya dh ditakdirkan tertulis dlm Qada & Qadar)




                         KAK JERAH, KAK YOYA & KAK AYU *we will miss u guys ;')

P.S :  ingat nk beli hadiah tanda perpisahan, tpi x smpat beli...sori smua, ada rezeki jmpa lg ;D


lg P.S : klu aku main tepung msti aku kena skali wlaupn aku MASTERMIND, buktinya masa mandikan WNK tu, aku kne jgak...sblum2 ni pun cmtu jgak...mknanya aku dh x bleh main TEPUNG la lpas ni :)




                                                       punya saya   :) ;D ;)






                                       KETEMU LAGI!!!!;D

8 comments:

  1. sedihnyaaaaa Yien. alamak. huuu. rinduulah.

    ReplyDelete
  2. wah,, sedih gilak. lagi2 dengan adanya lagu secret garden ni. *nangis sekejap. :)

    ReplyDelete
  3. sedihnye, baca sambil lap air mata tau..
    saya rindu sangat2 kat awak2 semua
    sedihnye

    ReplyDelete
  4. yes...sy berjaya lg...saya like komen anda smua....mm la, maunya x sdih :)

    ReplyDelete
  5. Aku yg x dak kaitan pon nangis gak...
    apa nie yien yg ko tlis nie...
    npe mst wat org nangis...
    sdh kot! huhu...

    ReplyDelete
  6. mne la aku tau....aku tulis je, ni salah stu tnda hadiah perpisahan utk diorg... aku pun sedih jugak tulis ni :)

    ReplyDelete