Wednesday 11 May 2011

sebenarnya....

sebenarnya setiap penulisan aku dlm Hitam Putih ini kebanyakannya dipengaruhi dgn mood & juga idea yg dtg semasa menulis.... sebagaimana entri aku yg sebelum ni agak emo sekali berikutan ada cerita yg kurg baik yg aku dgr mse aku xde kt sni & gaya penulisan aku nmpak seperti btul2 mrah, tpi sbnarnya aku x marah cuma aku rasa KESAL dgn 'patung2' tu, bleh dikatakan x sedar dek untung tpi nk buat mcm mana,mnde yg tu la terpaksa ditempuh selagi bernafas dlm dunia ciptaan Allah ni.... setiap apa yg aku tulis waktu entri mmg btul2 kluar dri hati tnpa dipaksa2 :)




semenjak dua menjak ni aku selalu la plak dgr lagu tiupan saksafon alunan dri Kenny G.... oleh kerana mood Kenny G ni dh menjelma, aku pun dh ubah embed lagu blog aku dri ceritera kesedihan Song from Secret Garden kpada Sentimental by Kenny G...tpi kehadiran alunan Sentimental ni mungkin xkn berkekalan lama sbb aku lagi suka alunan Song from Secret Garden & mungkin aku pasti akan jadikan lagu ni sbgai signature utk blog aku :)




idea menulis utk entri2 yg akan dtg plak aku dh berjaya peroleh dan salah satu daripada entri yg bakal aku tulis ialah kehidupan aku sebagai seorg KIDAL.... mungkin kisah psal seorg KIDAL ni kurg menarik atau menarik bg sesetengah org tpi aku akan cuba mengolah kisah ini supaya nmpk menarik krana ni salah satu cerita dri kisah & pengalaman kehidupan aku sendiri :)




sekali pun x pernah berhenti utk melupakan walau sesaat & sedetik tentang sesuatu yg aku mengingatkan, aku jgak sentiasa teringat tntang perkara tu x kira waktu aku bersama kwan aku, masa tidur, trmasuk segala aktiviti seharian aku.... setiap bait tulisan dlm stiap entri aku ni sebnarnya ada maksud2 yg tersendiri & kadang2 bleh di 'interprete' oleh org yg mmbaca entri tu ,wlaupun entri tu tentang sbuah kemarahan, aku ttap akan gunakan ayat yg nmpk lembut yg kadang2 terlalu hiperbola, sangat metafora, & ada personafikasinya... budi bahasa kan budaya kita :)  ..kebnyakan atau mungkin hampir smua entri yg aku post kt sini mnggunakan elemen tiga konsep gaya penulisan ini (hiperbola, metafora, personafikasi) ;D




apa2 pun skali lagi, aku amat MERINDUI kpada org yg MERINDUI aku...x ksah la siapa pun mereka, AWAK, AWAK, AWAK, DIA & KAU saya ttap MERINDUI walaupun x diketahui ;D






                     *gambar hiasan yg sedikit lari dri topik hari ni ;D






insyaallah, entri yg kurg atau amat menarik plus fakta seorg KIDAL mungkin akan muncul sehari dua lagi & selagi Allah izinkan utk aku menulis dgn jari jemari yg x tirus & runcing ni ;D ...semoga semua drpd kita mendapat keberkatan hidup dri Allah & dipanjangkan umur utk meneruskan kehidupan yg pnuh dugaan & pancaroba... :)






                               KETEMU LAGI!!!!;D






                                               

No comments:

Post a Comment