Wednesday 25 May 2011

MOOD mempengaruhi sebuah tulisan???

kadang2 cuma melalui penulisan, kita dh dpt agak, dpt tahu mood penulis tu sebenarnya....klu seseorg itu seorg pembaca yg tegar & hebat, x kisah la novel, majalah, blog atau sebagainya, dia boleh tahu & detect perasaan sebenar penulis terutama skali penulis blog.... mmg bnar ada seseorg prnah beritahu aku, utk menulis dlm blog kita perlukan PENULISAN YG JUJUR DARI DALAM HATI & aku amat, amat, amat MENYETUJUI kata2 ni :)


manusia.... manusia amat pandai MENYEMBUNYIKAN rasa PILU yg hadir di dalam JIWA & menggantikannya dgn GEMBIRA tpi sebenarnya ramai disekelilingnya perasan akan perubahan yg berlaku pada individu itu sendiri, contohnya melalui dari riak wajahnya tatkala rasa PEDIH dtg melanda, walaupun cuba utk menyembunyikan perasaan itu dgn senyuman yg jelas2 nmpk tawarnya, pastinya insan lain akan tertangkap dgn apa yg ditunjukkan walaupun x dibicarakan dgn suara tpi BERJAYA dibicara dgn HATI & gerak tubuh :)

walaupun jiwa mereka merana tpi mereka x pernah menghampa kerana bagi mereka, perasaan diri sendiri x terlalu diutamakan tpi yg penting jiwa & perasaan ORG LAIN biar disenangkan...ada paham x dgn ayat aku ni??? klu ada paham sikit2 bagus la,hehehehe

sebenarnya, aku terasa susah utk menggapai tpi aku tetap bersyukur sekurangnya2 aku BERSIH dri segala KEKOTORAN itu....bg aku, pedih x perlu dinampak, biar manis dtg mengganti tpi walaupun pedih tersembunyi, ia tetap TERASA :) *mse tulis ni MOOD aku ok, x ada serabut,pedih apa pun (padahal ada rasa lain sebaliknya,hahahaha)


P.S : lagi 2 hari nk tinggalkan sisa & baki di sini...OH *mengeluh dlm gembira :)

No comments:

Post a Comment