Tuesday 10 May 2011

akan tiba suatu saatnya nanti ;)

wow, tiba2 terasa hangat darah mengalir dkt sekeliling muka aku bila dgr crita yg paling x sedap & x nk skali aku nk dgr sebenarnya....patut la selama ini, kisah yg aku x berapa seronok nk dgr ni disimpan smpai la masa aku kembali smula ke sini....oh, rupa2nya byk bnda yg aku x tau spanjang dua bulan menuntut ilmu kt sana, aku ingat hnya aku mmpunyai masalah yg berat dkt sana, rupa2nya ada lagi masalah berat yg menanti di sini... :)


perghhhh, sebenarnya hal ni x enak & seronok bila nk ditulis dlm ni, tpi bila hanya aku punya 'Si Hitam Putih' utk mengisahknnya, aku terpaksa.... rupa2nya 'patung2' mkin melampau nmpknya....ingat ye wahai patung2 sekalian, anda smua x pernah mengetahui bahawa ada insan yg hanya tunggu menanti masa,saat & tika utk menghamburkan segala2nya bila keadaan memaksa utk melakukan sesuatu bila kalian semua terlalu melampau sehingga kalian boleh menari-nari di atas kepala, korg ingat apa???


tpi buat masa ni, biarkan mereka smua dtg & hidup di dlam dunia yg dicipta sendiri di mana kehdupannya pnuh dgn kesandiwaraan kotor,palsu & busuk...biarkanlah juga mereka merasa kebahagiaan yg sementara tu...sebnarnya aku sgt setuju dgn satu peribahasa yg menggmbarkan erti seorg atau sekelompok & segelintir manusia yg kurang mengerti serta memahami konsep seguni bantuan ataupun semangkuk pertolongan

ingat 'patung2' sekalian, anda boleh bergelak ketawa, berbahagia & bergembira di atas kepedihan, kesengsaraan, kekalahan yg ditanggung oleh pihak lawan... tidak mengapa sebenarnya walaupun seseorg insan terpaksa melakukan pengorbanan demi kebahagiaan org lain, sanggup juga DIA lakukan wlaupun PAHIT utk ditelan....tpi tidak sama skali bagi patung2 itu, kerana apa seseorg insan itu sanggup melakukan pengorbanan itu ??? kerana seseorg insan itu tahu yg tiada guna utk melawan patung2 yg lemah, yg mudah mengalah & dia juga tahu pengorbanan itu akan datang utk membuahkan hasil akhirnya & cuma dia sendiri tidak tahu yg hasilnya itu akan dtg dgn cepat ataupun sebaliknya...


lagi sekali kpada patung2 sekalian, renung2kan lah jika anda membaca & terbaca entri kali ini, nasihatnya ialah jangan lah sesekali lupakan SEJARAH krana sejarah yg byk mendewasakan jiwa kita bersama :) ...dan benar kata bekas Perdana Menteri Malaysia yg ke-4 , Tun Dr. Mahathir Mohammad,  “Sejarah adalah umpama bilik kuliah yang besar dan sesiapa yang tidak belajar daripada sejarah akan didera dengan mengulangi kesalahan yang serupa.” dan aku rasa yg inilah kesilapan yg paling 'cerdik' pernah dilakukan oleh kamu wahai patung2....


segala tulisan dlm entri kali ni benar2 tulisan dari HATI... kpada mereka (patung2) semoga cepat sedar,cepat sembuh dari sakit yg mnimpa diri ketika & saat ini...dan aku jgak akan sentiasa bermunasabah diri, berwaspada utk mengelakkan panahan kesakitan di dlam diri wlaupun susah utk mnanggungnya... aku jgak berpegang pada prinsip "Mengalah x bermakna bertindak utk mengaku kalah" :) , mengharap kebenaran akan muncul & menjalani hidup seperti sediakala...semuanya akan tiba suatu saatnya nanti...TUNGGU!!!! ;D

P.S : sebnarnya aku x nk sgt ambik kisah psal patung2 yg tinggal nk koyak belaka ni, smuanya cuma gara2 TERPAKSA.... dan klu ada yg baca pstu rasa nk tau psal kisah ni, bleh inbox dlm FB aku,hohohoho..aku pasti akan bagitau ;D

*kepanasan temperature dlm badan mkin berkurangan lpas aku tringat sesuatu kejadian yg mnjadi sebuah KENANGAN dlu, slamat la aku xde darah tinggi :)

                              KETEMU LAGI!!!!;D



No comments:

Post a Comment