Monday 30 May 2011

selepas dua hari

sesampainya aku dkt Alor Gajah,Melaka yg tercinta ini Sabtu lpas, sehingga ke hari ini bru aku dpt meng'update' Si Hitam Putih ni...bkn apa perjalanan yg mengambil masa lebih kurang 3 jam setengah itu sedikit sebanyak membantu utk memenatkan otak aku, ditambah pulak dgn hati yg masih lagi berada di rumah waktu itu padahal jasad aku btul2 dah berada di dalam bas & alhamdulillah, perasaan seolah-olah jasad terasa masih terawang- awang di rumah sedikit sebanyak dpt dikurangkan dan insyaallah, perasaan ini akan hilang sedikit demi sedikit x lama lagi walaupun terpaksa mengambil masa yg lama utk menghilangkannya


sebenarnya, dlm fikiran aku ini masih terbayang2 tatkala bila aku memandang anak2 kecil yg seusia dari 7 bulan hingga 4 tahun bergembira, meniarap, merangkap, berlari-lari ke sana ke mari tanpa memikirkan masalah di dalam hidup, aku jadi seronok sambil membayangkan kalau aku masih di usia seperti mereka dan x perlu utk memikirkan masalah yg berat, senyuman mereka sungguh ikhlas tatkala di'agah' oleh ibu bapa ataupun sesiapa jua..kadang2 juga aku sperti meletakkan diri aku dalam diri mereka tatkala melihat mereka berseronok tanpa memikirkan masalah yg mendatang setiap hari :)

setiap org pasti sudah melalui masa2 yg mungkin boleh dianggap 'emas' itu, x akan mungkinlah seorg manusia lahir & terus menjadi dewasa....setiap hidup kita telah diaturkan dgn kitaran sejak dari dlm rahim ibu, lahir menjadi seorg bayi, kanak-kanak, remaja yg mula mencari erti hiudp, org dewasa yg berkerjaya, warga emas yg sudah pencen & akhirnya menghadap Ilahi dgn amalan2 yg dilakukan & ilmu2 yg diperoleh sepanjang hidup di dunia... 

benarlah, hidup kita ini terlalu singkat... kita disambut semasa lahir dgn AZAN & IQAMAT dan kehidupan kita diakhiri dgn SOLAT... semoga apa yg dilakukan kita setiap hari mendapat keberkatan dari ALLAH S.W.T... hidup ini x selalunya CERAH dan kadang2 GELAP juga ada untuk mewarnai kehidupan seharian kita, semoga kita semua berjaya menghadapi sisa-sisa kehidupan di hari2 yg mendatang ini...AMIN


P.S = letih aku bangun awal pagi tadi sbb first class utk semester ni terCANCEL la plak,hehehehehe...PEACE!!! ;D

No comments:

Post a Comment