Sunday 3 April 2011

sememangnya CUN!

salam entri yg ke-22...smlm x dpt nk entri post sbb blik ke rmah pun lwat mlm smlm.... agenda utk hari smlm brmulanya saat jarum jam di tgn mnunjukkn pkul 11 pg....smentara masing2 sdah kelaparan, jdi kami berhenti mkan di kedai makan masjid tanah, bila dh settle mkn...aku la org yg pling last nk bayar, tiba2 ada sorg makcik 2 dia ckp kt aku, "adik tlong ambikkn pinggan yg kat bawah ni, aku pun mmbalas, "sy x keje kt sni mkcik & aku pun brlalu prgi & prsoalannya aku ni ada muka cm pekerja restoran ke??klu org pnggil aku bos restoran xpe la jgak, confirm2 aku nk mngaku sbb jdi bos kn, spe x nk...hahahahaha.... 



lpas tu, agenda pun diteruskn ke MITC sbb msing2 nk pegi print booklet utk presentation publication esk tu, punya la lama nk pegi print booklet tu, mahu nk dkat 2 jam saja dduk kt situ...lpas dh siap pront booklet tu, agenda yg strusnya diteruskn lg ke Dataran Pahlawan (DP) utk menyahut seruan utk menyokong event part 6 Masscomm yg ada kat atas padang dkt atas DP tu...event  tu aku tgk smlam rmai jgak la pengunjung yg dtg kt sana...lbih kurg 30 booth yg dibuka utk pengunjung2...event tu ada smpai hari esk...dh abis berjalan sekitar booth tu, msing2 pun mula la msuk ke dlm DP ukt merasai kesejukan dlm megamall yg setinggi 5 tingkat tu...oh lupa nk bgtau, 'rombongan cik kiah' smlam ada lebih kurg 9 org trmasuk la akak2 kt dpn rmahh sewa aku ni,hahahahaha...sementara tunggu diorg cari kteorg mse trpisah buat seketika smlm, aku, ej ngn zaidi try la pegi memanah kt pusat memanah kt DP tu, hbat jgak la aku rse main memanah tu wlaupun ada satu, dua aku pnya panah tu melambung terkena dinding,hahahahaha....

                             gmbar brsama mreka dgn mnggunakn webcam smentara menunggu
                                 booklet diprint... (eh knpe muka sy ala2 manis sgt waktu nih,hahahaha ;D)

selepas tu diteruskn lagi dgn unplanned event iaitu pegi tgk movie CUN! plak sbb ada seorg kawan, si Zaidi kata crita tu buat penggambaran kt kampung dia, crita ni mengisahkn percintaan antara Luna Latisya (Maya Karin) dgn Atan (Remy Ishak)... crita ni mmg byk unsur humornya...Remy Ishak ckp loghat utara, sgt sperti seseorg yg berasal dri negeri utara...tpi dlm humornya, ada jgak terselit babak yg mnyentuh perasaan yg mngkin bleh mnghadirkn air mata lagi2 babak mse Luna pjuk Manis (adik Atan yg istimewa) , mmg btul2 menyentuh perasaan, mengalir air mata skjap ;D, sayu btul tgk babak tu...lgu dlm crita ni pun best jgak, apa ntah tjuknya, nnti aku nk cri la dlm youtube, apa2 pun movie ni 4 bintang :) ....kehijauan swah padi, suasana tenang kmpung mmg mngasyikan :) ...KLCC dgn sawah padi mmg ssah nk bersatu bak kata Luna dan pengakhiran crita ni??? nk tau jom la tgk skali :) ... tpi klu spe2 prasan watak dlm crita ni Luna Latisya, pemegang wataknya Maya Karin, klu digabungkn nama dpan tu, jdi la LUNA MAYA,hahahahah...apa2 pun crita ni sememangnya CUN!dgn gandingan Maya Karin ngn Remy Ishak...thniah Osman Ali ;D



mood utk hari ni, saat ini dan ketika ini : ada 4 presentation yg akan disettlekn minggu ni, perasaan yg bercampur baur & hnya diri sendiri yg dpt memahami apa yg dirasai ketika ini




kata2 terakhir hri ni : "Gunakan kelemahan yg sedia ada & jadikannya sebagai satu KELEBIHAN". ;D




                   KETEMU LAGI!!!! ;D
                                              

No comments:

Post a Comment