Sunday 17 April 2011

secebisan kenangan yang BERLALU....

dan seperti yg dijanjikan dlm dua entri yg lpas, aku akan menulis pasal KAMPUNG IBOL, ULU BENDUL,KUALA PILAH, NEGERI SEMBILAN...wow so happening,hahaha ;D ....pemergian kami ke sana adalah atas jemputan oleh Kak Ayu utk melawat kampung halamannya...'delegasi' kami diketuai oleh EJ dan diikuti oleh org2 kanannya iaitu Zaidi, Farid, Kak Yam & trmasuklah aku.... smentara tu pasukan red corner (hahahaha) plak dibarisi oleh pmandu waja yg nk terbalik, Kak Jirah, Kak Ayu & kak Yoya ;D ...perjalanan hari tu bermula pkul 6 ptg & secara kasarnya kami smua smpai kt kampung yg diberi nama Kg Ibol tu lbih kurg pkul 8.30 mlm.....


setelah siap mengemas rumah & sbagainya, kami berehat2 utk meneruskan agenda yg strusnya....breakfast kt McD di waktu mnunjuk hmpir pkul 4 pagi :) .... dan setelah agenda di McD diselesaikan, tiba la masanya agenda utk bermandi manda di Air Terjun Ulu Bendul (x jmpa la air terjun 2 kt mne :) ) & di sini la nyawa 'handphone' aku hmpir diragut krana kecuaian handphone tu sendiri... eh??? ;D  .... setelah siap & puas berjimba2 kat situ, agenda utk waktu mlam ditruskan lagi dgn sesi pembakaran ayam & ikan yg dipilih oleh aku sblum smpai di Ibol kt pasaraya yg diberi nama Zemart (pndai jgak aku pilih ikan tu kan ;D)... & ayam dan ikan tu di'marinate oleh Zaidi ...selesai malam tu, msing2 dh trasa bsan & mulalah terkeluarnya permainan Kamil Kata la, ABC la, open the helmet la, api bomba & telinga tertarik utk mengisi mlm2 yg tenang ngan sunyi kt kmpung ni....
  
                         

 

  ikan & ayam yg dibakar ;D

esoknya plak, skali lagi aku seolah merasa smula apa yg aku prnah hilang slama ni, walaupun rmah tu cuma kt tepi jalan besar tpi msih terasa kampungnya tu, dpt jgak mrasa buah kelapa muda yg kne petik sendiri 2, nsib baik pkknya rendah je ...walaupun aku kupas kelapa tu smpai melekit, 'belengas' stu badan sbb air buah kelapa tu memercik dgn pnuh kuat....janji aku dpt kupas dgn pnuh berjaya...hahahaha...



                                  rumah yg didiami selama 3 hari 2 malam



                                      Istana Seri Menanti




             bertujuh di hadapan Istana Seri Menanti *EJ xde la plak ;D
                                        

seblum kembali smula ke Melaka, smpat la kteorg smua ke Istana Seri Menanti, org kata klu dh dtg ke Kuala Pilah ni, klu x pegi istana lama ni seolah2 x lengkap la perjalanan ke sini...tpi sayangnya x dpt la nk tngkap gmbar kt dlm istana bersejarah yg x mnggunakan paku tu sbb kamera x dibnarkan msuk & tngkap gmbar dlm tu...dan slepas tu perjalanan diteruskan ke SEREMBAN dan setrusnya pulang ke rumah masing2.... :)



apa2 pun aku secara peribadinya, nk mengucapkn terima kasih kt Kak Ayu sekluarga sbb sudi jemput kteorg balik kmpg, rasa suasana kmpung utk org yg dh x brapa nk ada kampung cm aku ni ;D....agak2nya bila la akan kembalikn smula momen2 yg indah cmni ;D...sbnarnya byk lagi yg nk ditulis, ni cuma ringkasannya saja... dan kata2 terakhir hri ni ialah "yang indah xkn slalu hadir & ia akan sentiasa bermain2 di lubuk pemikiran ktika diri dlm kesunyian"...




                     
                    KETEMU LAGI!!!!;D
 

2 comments:

  1. tak cakap pun sapa yg penat kipas ayam dan ikan. grrrrr. hehe nice one.

    ReplyDelete
  2. oh lupa sori2...hahahha...xpe kenangan kt Kg.Ibol sentiasa dlm ingatan...xkn pernah terpadam pun :)

    ReplyDelete