Friday 8 April 2011

CANTIK seorang LELAKI , GAGAH seorang WANITA

cantik utk lelaki & gagah utk prempuan?? ada ke?? dgr cm plik je tpi ini la realiti yg aku dpt bila aku ada baca entri satu website ni....dgrnya mcm mengarut tpi dh boleh diterima bila aku dh baca keseluruhan segala mnde yg trkandung dlm entri tu...


INI DIA!!!


Lelaki yg dimaksudkan cantik dalam entri tu ialah : 


  1. Lelaki yg mampu mengeluarkn & mengalirkan air mata utk ingatan
  2. Lelaki yang sedia menerima segala teguran
  3. Lelaki yang memberi madu setelah menerima racun (slalunya org mcm ni bila dia dikecewakn utk sesuatu perkara yg mngkin bleh mnjatuhkn dia, dia boleh terima & balas balik dgn kebaikan, slain tu golongan yg cmni jgak orgnya jnis tabah hatinya, aku sendiri pun x mmpu nk jadi cmni :) )
  4. Lelaki yg tenang & lapang dada... x menggelabah klu ditimpa masalah :)
  5. Lelaki yg berbaik sangka
  6. Lelaki yg x pernah berptus asa wlaupun ditimpa dugaan & sebagainya 




 kegagahan bg seorg PEREMPUAN :


  1. Perempuan yg tahan menerima sebuah kehilangan
  2. Perempuan yg yg tkut pada kmiskinan
  3. Perempuan yg tabah mnanggung kerinduan setelah ditinggalkan(selalunya ini utk pasangan yg berkahwin & ditinggalkn suami mungkin kerana tuntutan kerja & mencari rzeki yg halal utk isteri & anak2 :) )
  4. Perempuan yg x tidak mminta-minta agar dipenuhi segala keinginan (golongan perempuan sebegini mereka sgt memahami suami mreka bila mereka mminta sesuatu dri suami & x dpt ditunaikn, dan mereka x memberontak2 & mengungkit...



kecantikan lelaki berdiri dri kemuliaan HATI...seluruh kecantikan yg ada pada Rasullullah S.A.W adalah KECANTIKAN SEMPURNA BAGI SEORG LELAKI.


kegagahan perempuan plak berdiri di atas TEGUH IMAN...seluruh kegagahan yg ada pada Siti Khadijah adalah KEGAGAHAN SEMPURNA BAGI SEORG PEREMPUAN...


sejujurnya aku sendiri pun x ada kecantikan sebagaimana yg dinyatakn tdi...aku mngkin x mmpu nk berikan MADU slepas aku terkena RACUN kot... ssah utk menjadi yg terlalu berbaik sangka, seorg yg tenang & sentiasa berlapang dada, aku pun bkanla seorg yg baik manapun, manusia yg selalu melakukan kesilapan...baik golongan lelaki ataupun perempuan, mari la kita sama2 menuju KECANTIKAN & KEGAGAHAN INI sehingga kita mampu...


kata2 terakhir hari ini : "manusia mngkin akan berpisah krana RINDU & bertemu krana HATI...cuma MASA yg menentukan SEGALA-GALANYA" :)




salam entri ke- 26 ;D






                                           KETEMU LAGI ;D







No comments:

Post a Comment