Thursday 16 June 2011

nampak lebih MANIS kalau x LAKUKAN

Ya Allah, blog aku makin hari makin berhabuk dek kerana aku sendiri yg terlupa nk berkunjung dalam masa beberapa hari ni....satunya bkn sebab aku x sayang dia tapi aku x ada sgt idea nk tulis apa kat sini sebba tu jadi terpinggir mcm ni...sori sayangku, aku telah mengabaikan kamu.... :)


apa yang aku nak tulis kali ni mungkin kontroversi atau nampak mcm kolot sikit kot tapi demi utk meluahkan apa pandangan aku selama ni,aku gagahkan jugak utk menulis...sebenarnya secara jujurnya aku terasa segan bila tgk & terpandang PEREMPUAN yg MEROKOK depan mata aku.... aku pun x tau la sbb apa aku rasa mcm ni, mungkin aku rasa sedikit terkejut kot sebab amat jarang aku berjumpa dgn perempuan yg merokok melainkan nenek2 tua yg usia mereka sudah mencecah usia 'emas' yg merokok...itupun dia cuma hisap rokok daun dgn tembakau daun je....

kalau ditanya alasan kenapa nenek2 yg mencecah usia emas merokok, mungkin pasti mereka akan menjawab 'sebab nak halau nyamuk'....  logik jugak kalau alasan diorg nk halau nyamuk sebab nenek2 pasti akan pegi menoreh getah sebelum azan Subuh atau selepas azan Subuh, waktu Subuh kan waktu nyamuk aktif, so, diorg akan jadikan asap rokok tu sebagai salah satu penghalang untuk nyamuk mengigit tubuh2 diorg...

tapi kalau zaman sekarang ni, logik x kalau nk guna lagi alasan cmni???? dgn kewujudan semburan nyamuk & ditambah pulak dgn ubat nyamuk jenis berasap & tak berasap pasti dh x releven klau nk guna alasan cmni....sebenarnya, aku x salahkan & menghina sesiapa kalau diorg merokok atau sebgainya sbb itu HAK & KEHIDUPAN diorg...tapi cuma mungkin nampak tak MANIS merokok lebih2 lagi perempuan plus dkt tmpt awam yg ramai khalayak..... 

dan tipu la klu ada org lelaki mengaku langsung x pernah merokok dalam hidup diorg.... paling kurg pun mungkin sekali dlm seumur hidup diorg pernah merokok.... aku pun mengaku yg aku pernah menghisap rokok tpi bkn jenis yg tegar, cuma sekali sekala dulu *cerita lama :) ....itupun sebab duduk ramai2 dalam golongan yg bkn penghisap rokok tapi yg jenis tak ada kerja punya org & saja2 jadikan rokok sebagai alat atau bahan permainan *teruk perangai tpi dh buat lagi ;D

apa2 pun apa yg ditulis dlm entri kali ni kalau2 ada tersinggung atau apa2,minta maaf la...bkn niat aku nk menulis atau menghina sesiapa terutama sekali kaum perempuan tpi memang dari pandangan aku perempuan yg manis, cantik & anggun tpi kalau ternampak ada rokok dicelah-celah jari telunjuk dan jari hantu, pasti pandangan sinar MANIS akan mula bertebaran jauh.... tapi sebagaimana yg aku tulis tdi, itu adalah HAK & KEHIDUPAN masing-masing....aku tiada HAK utk mencampuri hal kehidupan peribadi sesiapa saja dan hidup kita ni adalah PERCATURAN dari diri kita sendiri :)


* alasan pernah terbaca alasan kenapa perempuan merokok & jawapannya sebab NAK KURUSKAN BADAN (ni mitos ke fakta???aku pun x tau)... dan kalau btul la jwapan ni tergolong dlm fakta, aku pun nk merokok,sebab badan aku dgn pokok mangga yg usia 13 tahun hampir sama lebar,hahahahaha ;D

*tpi kalau la masih ada lagi lelaki yg seumur hidup x pernah menghisap & menyentuh rokok ke hujung bibir walaupun cuma sekali....aku SALUTE diorg sebab berjaya utk menahan diri...TAHNIAH KALIAN, aku pun x berjaya

apa2 pun ...MARILAH KITA SESAMA AMALKAN GAYA HIDUP SIHAT,hehe ;D 

No comments:

Post a Comment