Friday 17 June 2011

cerita KISAH tiga FAKTA yg BENAR dari ABG Q

berdasarkan apa yg ditulis & telah tertulis dari tajuk atas ni iaitu apa yg aku bakal nk tulis ni sebenarnya mungkin sikit kontroversi atau mungkin x ada kaitan langsung dgn aku & cuma mungkin yg pernah dihadapi oleh org sekeliling aku dan aku terus coretkan kt sini :)


yg pertama, mengikut penceritaan daripada individu yg pernah ckap dgn aku *aku spesifikkan dia sbgai LELAKI Q a.k.a ABG Q* ialah bila seseorang lelaki dah mula jatuh cinta akan seorg perempuan walhal dia tau yg prempuan tu dah punya pasangan yg hampir SAH , dia x akan pernah cuba melupakan perempuan tersebut walhal dia tau confirm2 dia susah nk tackle sbb yg si prempuan tu dh berpunya.... last2 dia plak yg TERPAKSA sukakan perempuan tu dalam diam2 je *simpan dalam hati je :) sbb lambat bertindak je kesnya, dah melepas....

dan ABG Q bagitau kat aku lagi, kepada lelaki2 yg tau pasal awek diorg tiba2 ada SECRET ADMIRE jenis mood senyap ni, jgn risau sbb org yg jenis mcm ni dia jenis suka MENENGOK & MEMANDANG dari jauh je tapi x la sampai potong jalan org lain nk berbahagiakan...tpi kalau ada smpai ada yg nak kacau, runtuhkan kebahagiaan hubungan org lain tu, lain ceritanya plak....kira PSYCHO tu, boleh bawak gaduh tpi baik bincang elok2 secara lelaki sejati, x payah nk guna kekerasan kan??? tpi kalu dh terOVER sgt tu, paham2 sendiri je la,hahahahaha


kisah kedua yg ABG Q bgtau aku hari tu, dia ckap klu seorg LELAKI tu betul2 sygkan prempuan yg walhal bukan awek dia langsung, dia x kn pernah melupakan perempuan walaupun SESAAT padahal x ckp pun isi hati tentang MENCINTAI tu...amat membahayakan org mcm ni sbb silap2 boleh rosakkan diorg punya ulu hati sebab terlalu memikir tu... ABG Q ckp lagi klu lelaki jenis tu dah tau yg perempuan dia minat tu bkn single punya type lagi, pasti akan ambik masa yg lama nk TINGGALKAN & LUPAKAN sebab bkn senang nk kosongkan kotak memori yg full pasal memori zaman silam tu...even diorg dh sukakan org yg lain pasti akan terpalit juga memori yg lepas tu....susahkan jadi macam ni??? tapi itulah HAKIKAT


dan fakta benar yg ketiga & terakhir dari ABG Q ialah, lelaki jenis mcm ni sukakan benda yg SURPRISE...aku rasa la btul jgak apa yg ABG Q bagitau kat aku dlu....diorg ni bkan apa, jenis suka sangat berahsia-rahsia ni, diorg suka sangat nk bagi tanda persoalan yg paling MEGA kepada org yg ditujukan SURPRISE tu dgn niat nk BAIK tpi x kena cara sbb membuatkan org tertanya2tentang 'rezeki' yg datang jenis TERKEJUT cmtu....contoh yg terdekat yg ABG Q bagi ialah TOPUP...kpada gadis2, pernah x dpat topup yg terkejut??? maksudnya tiba2 je dpt mesej yg mengatakan tambah nilai RM10 telah dimasukkan dalam akaun anda....sekali2 boleh la terfikir tentang salah masuk nombor tpi kalau nk dekat 20,30 kali jadi mcm ni??? MACAM MANA KAN??pandai2 la fikir2 sendiri,hehehehe...


apa2 pun pesanan terakhir yg ABG Q bgtau kat aku hari tu ialah, "jangan risau tentang jodoh, satu hari nanti akan sampai jugak SERUnya, yakinlah dengan KUASA ALLAH & sentiasa berusaha utk mencari kebahagiaan kat DUNIA & AKHIRAT" .... *lebih kurg macam tu la nasihat & kata2 dia kat aku hari tu :)


* pada ABG Q, aku dh TUNAIKAN apa yg ko nak aku buat hari tu....so sekarang, mana upah aku ???hahahaha....xpe la aku balik nanti kita cerita smula, terima kasih bro sbb kongsi cerita ngn aku....aku masa jumpa berlepak-lepak, ABG Q ;D

* INI KISAH BENAR, SUMPAH!!! ini bukan cerita rekaan aku sendiri ke apa tpi mmg ni kluar dari mulut ABG Q sendiri & semoga ABG Q berbahagia dalam hidup... TERIMA KASIH ABG Q ;D


P.S : aku rindu kat ABG Q :)

2 comments:

  1. serius ke nk jumpa abg Q ni???? apa faktor yg menyebabkan anda nk berjumpa dgn dia ni??? dia ni ok,baik n peramah :)

    ReplyDelete