Friday 3 June 2011

andai dia seperti ini....

salam di malam hari Jumaat....sebenarnya hari ni minggu final Maharaja Lawak tpi memandangkan kt rumah masing2 x ada yg melanggan piring Astro, maka terpaksa menunggu sehingga lewat tengah malam ni kot itupun kalau ada yg meng'upload' kt dalam Youtube :)

apa2 pun bukan ini faktor utama aku menulis entri kali ni :) .... semalam atau pun lewat pagi tdi, aku melayan kartun dongeng klasik zaman dulu kala keluaran Walt Disney, Cinderella tahun 1950 ...pergh, sangat retro cerita tu lagi pun dah lama aku cari nasib baik kt rmah aku ada pengumpul cerita2 kartun klasik ni *thank Sayor ;D ....umur kelahiran cerita ni lagi tua dari umur mak dgn ayah aku...dah hampir 61 tahun umurnya, kalau manusia boleh diibaratkan sebagai umur seorg datuk :)


sebenarnya masa aku tgk cerita kartun tu, aku dah terasa macam aku ada dlm watak cerita tu jdi PRINCE CHARMING,hahahaha...tpi watak utk CINDERELLA aku nk bagi kat spe ek????hahahaaha...lagi satu aku sebenarnya terpaku dgn kelembutan watak CINDERELLA tu, dia baik dgn semua org x kira manusia ataupun haiwan.... walaupun mak tiri dgn 2 org adik beradik tiri dia buat mcm2 dkt tapi dia tetap bersabar, baik kan ??? :)

aku tau itu cuma jalan cerita dari sebuah kartun dongeng tpi cuba bayangkan kalau sifat2 CINDERELLA yg lemah lembut ni mmg ada wujud dkt org sekeliling aku, pasti aku akan jdi kelu lidah hingga x termampu utk meluahkan kata2 lagi,hahahhaa :)

apa2 pun semoga semua daripada kita semua yg kita inginkan * macam dah lari tajuk je ni...hehehe :)





                                           ♥  PRINCE CHARMING  


                                               suratan ataupun kebetulan :)


sumber video ehsan Youtube , klik sini ;D

7 comments:

  1. haha. cinderella tak wujud di bumi nyata. (:

    ReplyDelete
  2. suka juga ea tgok cte klasik ?? erm..best2... =)

    ReplyDelete
  3. kak yoya : xpe, janji ciri2 dia yg lemah lembut, baik tu ada dlm diri seseorg insan,hehehehe


    mimi : msti la, still cri lagi...lgpun sy mmg peminat retro :)

    ReplyDelete
  4. ye ??? kat umah sy de cte snow white,beauty n the beast 1..2..,sleeping beauty,cinderella 1..2..3..,alice n the wonderland...erm byak lg laa...suke kot tengok cte2 cmnie... =)

    ReplyDelete