Saturday 26 March 2011

secebis coretan kenangan lampau

sedar x sedar ini entri yg ke 15, so, scara x disangka2 entri utk blog ini dh mncecah ke angka yg bleh dianggap sbagai sedikit keramat wlaupun x brapa nk keramat sbnarnya...bilangan pengunjung ke blog ni jgak hmpir2 mncecah 500 org wlaupun x smpai lg...trima ksih jgak kpada yg sudi singgah ke teratak yg usang ini utk mmbaca entri2 yg x seberapa dlm ni :) ... tiba2 bangun pagi tdi (x pagi sgt pun sbnarnya) , tringat zaman2 skolah dlu, ceh...cmne plak memori lama ter'recall' balik zaman lampau tu, dh la video yg ada ngn diorg mse form 5 dlu pun entah lpas ke mana, gmbar utk majalah skolah pun ada stakat smpi form 4 pun ntah kmana ...form 5, time aku nk famous brgmbar dlm majalah skolah pun x dpt sbb thun tu majalah skolah x kluar, klu x ter'famous' aku skjap sbb aku ada pgang jawatan pengerusi x trlatih utk persatuan pingpong,hahhaha ;D ...spanjang aku skolah, x pnah pun aku jdi pengawas skolah mahupun pengawas pusat sumber, pling koman pun dlu,aku pgang jawatan ketua kelas, tu pun sbb dh xde calon lain yg sesuai sbb aku dlm klas aku mse form 4 tu ada berapa kerat je yg pkai bju putih...serius wei x ske btul aku jwatan ketua klas nih,apa2 problem bdak ponteng klas ke apa ,aku yg kne, ada stu kenangan yg x dpt dilupakn, aku trpaksa meleraikn pergaduhan di antara bdk prempuan A dgn bdk lelaki B(dua2 bkn nama sbnar), dua2 bdk klas aku beb siap main tendang2 wei pening skjap aku dlu,hahahaha...ceh, x pe la ni pengalaman zaman lampau aku yg mngkin bleh aku ceritakn kt anak ngn cucu aku nnti (ada cucu ke,hahahaha) :) ...



jugak spnjang skolah dlu pun aku x pnah dduk menghinggap dduk asrama kcuali la ada program yg mmbabitkn kne dduk kt asrama tu, dan ketahuilah warden asrama yg aku prnah mnghinggap & menyelinap msuk utk lpak skjap kt situ & asrama skolah aku ni dlu bleh dianggap asrama yg tercantik sbb klu nk ke bilik air cme bberapa langkah je dri katil...mknanya bilik air di dlm dua bilik yg bercantum ( btul ke nih??? ;) ) ..ah abaikn je la...ok ckup dgn crita asrama ngn jawatan aku dlu...skg aku nk crita skit2 kisah aku mse form 5 dlu tpi x spnuhnya la, klu x bleh buat stu novel yg tebalnya 368 muka surat,hohoho...mse aku form 5 tu boleh diibaratkn thun kejatuhan utk result SPM sbb x rmai yg cerdik pandai yg tinggal kt skolah aku 2, yg pndai2 kebykkannya dh kluar dri skolah...eh aku tergolong dlm kalangan org yg pndai jgak ke???hahahaha... thun 2008 tu jgak la mngkin thun kesedihan bagi aku sbb thun tu atuk kesyangan belah mak aku meninggal sbb skit buah pinggang &  tiga hri lepas atuk aku meninggal tu, pak cik aku yg kt Bahau plak meninggal sakit jantung, pdahal masa malam ke 2 tahlil atuk aku tu, aku bru jmpa & bersalam dgn dia,aku ingat lg time ayah aku pnggil aku kt skolah, aku btul2 terkejut sbb dia mninggal mengejut cm2...x lama lpas tu,lbih kurg 3 minggu, pak cik blah ayah aku plak meninggal accident mse dri pjlanan pulang dri tmpt keja nk blik ke rmah, tmpt kemalangan arwah dlu mmg tmpt slalu terjadi accident, tmpt yg gelap x brlampu & tmpt lembu melintas wktu mlm yg bleh mnyebabkn org x prasan...semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh pakcik & atuk aku....



ok berbalik smula ke cerita skolah aku dliu, sbnarnya aku prnah ter'involve' dlm stu kancah ke'salahfaham'an yg skit sbyk menjtuhkn reputasi,kredibiliti aku dlu *ceh,hahahahaha... ok critanya brmula di mana, aku x psal2 kne marah oleh plajar T sbb mngkin aku dianggap nk memasuk line pelajar P (dua2 bkn nama sbnar) , hey what the hell of this drama,hahahaha....klu difikirkn smula, lucu beb drama time zaman bdk2 ni, lpas pada tu dia dgn aku trus x berbaik tpi alhamdulillah, skrg ni hubungan kami dh bersih smula sbb aku guna pendekatan buang yg HITAM, ambik yg PUTIH...eh??? :) ...tpi aku dh lama x jmpa dia, dia pun mngkin dh tukar nombor kot, dgr crita dia nk tunang..eh ye ke???ke aku yg buat gosip liar,hahahaha...ok klu nk dikira bdk llaki klas aku dlu ada puak pemberontak & pihak kerajaan, 14 org lelaki...6 org pihak kerajaan, 5 org puak pmberontak, 3 org ahli bebas, x mnyokong mana pihak ngn puak :)...puak pemberontak akan buat bising dlm klas even time ada cikgu skali pun, pihak kerajaan plak golongan yg baik time cikgu ajar, serius sokmo gayanya...aku??? confirm2 la puak pemberontak sbb aku plak 2nd jeneral perang,hahahaha...tpi aku jnis passive je la sbb aku jeneral yg buat taktik, teknik & strategik,time bising2, time diam2 la...hahahaha...aku dlu pun ada along, angah & bongsu..aku confirm2 la bngsu, klu slah sorg dri kteorg xde, mmg dunia di dlm klas kan jdi senyap seketika sperti garuda melanggar kelas,amat bosan jdinya sbb mana2 msti bertiga,hahahahaha... aduh, klu nk crita smua ni, x ckup muka buku, kne tmbah muka surat bru...ok la...see again for next entry and i love the moment with all of u guys, cuti nnti kita jmpa smula...buat persidangan,hahahaha...mood hri ni,saat ini, waktu ini : sedikit bercelaru, sdah dua hri x mnentu mngkin akibat funfair yg ditutup hri tu...bru nk main air tin..OK TALIK...BILU, LINDUUUU,hahaahaha ;D







INI DIA zaman KETIDAKSTABILAN, KESERABUTAN, KEBINGUNGAN, dan keKURUSan ;D






* dlu kulit sdikit gelap krana x pndai cuci muka dgn btul & dri sni bleh dilihat sedikit kekurusan muka, bdan yg dlu hnya 45 & kini mncecah 57,58kg...hahhahahaha ;D






kata2 terakhir :  "Hargailah saat2 indah bersama mereka & dia krana saat2 itu mungkin xkn berulang kembali" :)



                             KETEMU LAGI ;D
 



No comments:

Post a Comment