Thursday 31 March 2011

coretan sebuah kemungkinan

salam entri yg ke-20...dan, secara tiba2 diri ini terfikir bgaimanakah agaknya klu kita hnya diberikan masa hnya 24 jam shaja lg utk hidup di dunia yg smakin berusia ini....smpatkah kita menginsafi diri, memohon ampun terutama sekali mak ayah, kawan2, sedara mara atau kpada sesiapa pun yg kita buat slah kpada dia...jika kita bersalah mahukah mereka mmperkenankn permohonan maaf kita...klu aku, andai ditakdirkn hnya tinggal 24 jam utk bernafas di muka bumi Allah yg smakin berusia ini, akan aku kumpulkan smua drpd mereka, aku akan peluk mereka sorg demi sorg & meminta keizinan mreka utk memaafkan kesalahan aku krana mungkin aku pernah brbuat slah dgn mreka...kedua,akan ku brjumpa dgn org yg mungkin aku sayangi dan aku akan mengatakn kpada dia bhawa x perlu ditangisi pemergian aku & aku akan katakn kpada dia yg aku btul2 sygkn dia wlaupun kita xkn brjumpa lg....carilah pengganti & jgn ditangisi,jika terasa rindu kpadaku dtglah menziarahi ke pusaraku utk mengubati rindumu itu...dan klu dizinkn Tuhan, aku inginkn kau laksanakan & realisasikn impian aku yg x mngkin x prnah trcapai dulu...


kpada sahabat2 smua, aku akan memohon utk menghalalkn sgala aku yg ambik dri mereka dan akan aku maafkn sgala kesalahan & kesilapan mereka kpada aku, kalau ada...jika aku tahu yg aku apa masa hnya 24 jam lg, aku akan melakukn berbagai kebaikan sbagai persediaan utk brtemu dgn Tuhan... semua ni bukan main2 sbb kita x tau lg apa yg akan berlaku hari esk, bahagia hri ni x smestinya sehingga esk, duka hri ni x mungkin utk slamany, mngkin esknya dpt mnemukan bahagia...yang hidup pasti mati,itulah yg paling harus diingati...


                                        KETEMU LAGI ;D

No comments:

Post a Comment