Tuesday 15 March 2011

Lelaki vs/dan AIR MATA

Bila disebut psal air mata, byk fikiran akan trus trtumpu pada kaum hawa, walhal prkara mngenai 'air mata' sebenarnya x perlu di 'stereotaip' kn kpada wanita shaja krana lelaki kdang kala perlu juga utk mngeluarkan 'air yg paling mahal dri mata mereka itu' .....mengapa sy berkata begini?????

Setiap yg dijadikan oleh Allah S.W.T di muka bumi ini ada bersebab & DIA x akan mnciptakn sesuatu tnpa fungsi apa2....sebagai contoh apabila berada dlm keadaan yg mngantuk sekalipun jika kita menguap kita akan terasa seolah2 ada air mata yg bergenang di mata....knpa begini??? mngikut pandangan sy, mngkin Allah mnjadikan air mata sbagai pencuci bg kotoran2 & mngkin hbuk yg berada di mata... air mata ini lah juga yg mnjadi peneman kpada seseorg insan di kala sedih dan sunyi... mngikut pandangan sy, lelaki yg berjya mnangis adalah lelaki yg GAGAH,JUJUR & BERANI.... mengapa di katakn sebegitu rupa??? krana air mata lelaki adalah paling mahal skali & bkn senang bg seseorg lelaki utk mngeluarkn air mata, air mata ini sgt berbeza skali dgn air mata org yg CENGENG (kuat menangis) .....ini krana air mata org yg jarang menangis, kita akan nmpk KEJUJURAN dri lubuk hati mreka yg paling dlm...jgn ingat lelaki yg mnangis ini LEMBIK & MANJA tpi lbih baik utk mngkagumi mreka trutamanya kaum lelaki yg menangis mereka krana dri sni kita akan nmpk mreka berjaya memaparkn  keikhlasan & kejujuran wajah mreka wktu itu.

Ada juga yg tringin utk mnnangis & suka dgn perasaan ktika mnangis utk mlahirkan kejujuran & keikhlasan di hati (*sejujurnya sy sndiri) tpi sy x dpt utk melahirkn & memaksa utk perasaan yg menangis itu krana perasaan itu akan lahir dgn sendirinya tnpa dipaksa...wlaupun hti sy jenis yg amat mudah tersentuh tpi hati ini amat sukar utk merelakan mata utk mlepaskn mutiaranya, benarlah sperti apa yg dikatakn tdi, PERASAAN x PERLU DIPAKSA KERANA IA AKAN LAHIR DGN SENDIRINYA ... tpi diingatkn juga jgnlah trlalu terlampau utk menangis krana tkut2 bleh melarat gaya KASSIM SELAMAT yg buta krana MENANGIS & diingatkn juga, x perlulah utk trlalu menunjuk2 yg diri itu suka menangis, tkut2 diktakn JELEK pula shingga mnimbulkn perasaan & persepsi tidak senang kpada kita & MENANGIS lah bila perlu sebegitu... kata2 terakhir "MENANGISLAH BILA RASA DIRI MEMERLUKAN UTK MELAKUKANNYA KERANA MENAHAN DRPD MENANGIS AKAN MENYEBABKAN JIWA TERSEKSA & LEPASKANLAH SEPUAS2 NYA...

 


*utk lebih informasi yg lbih mndalam (klik sini) utk rujukan ;D...


 KETEMU LAGI!!!! ;D

No comments:

Post a Comment