Saturday 10 November 2012

titisan satu tulisan

waktu sudah memasuki pukul 4.44 pagi dan aku masih tak mampu melelapkan mata di saat ini.... berbagai-bagai perkara mulai memasuki benak pemikiran aku, peristiwa yang berlaku genap 5 tahun lepas mula menerjah semula dalam ingatan... aku membayangkan ianya hanyalah cuma datang dari dalam mimpi aku tapi rupa-rupanya itu adalah kenyataan yang sebenar-benarnya, jiwa aku mula membangkitkan semula semua persoalan mengapa perlu diingati semula kisah yang mula berkulat dalam fail pemikiran aku yang dulu

aku cuba untuk melupakan kisah itu dan aku berjaya... tapi sejak akhir-akhir ini, ingatan itu datang semula walaupun cuma kadang-kadang dan aku bernasib baik pemikiran ini tidak mengganggu urusan seharian aku hingga ke saat ini.... semoga ianya terus tak akan mengganggu hidup aku di masa akan datang.... selamat tinggal kenangan, selamat datang impian yang akan datang.... bak kata orang tua-tua, bangkai kuman boleh disimpan, bangkai gajah takkan mampu untuk disorok.... semoga aku berjaya dengan usaha aku yang telah dan akan dimulakan dengan langkah menuju ke hadapan dan hanya sekali-sekali menoleh ke belakang untuk belajar dari kesilapan dan pengalaman yang lampau :)

 

2 comments:

  1. dont let your past bring you down.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok... don't worry, rasa ni datang sekejap2 je...nasib baik :)

      Delete