Tuesday 19 July 2011

kehidupan di dalam SATU ....

salam semua :)...oh sekali lagi, aku dh 'terbuat' kerja gila, aku baru nk tidur tpi tiba2 dpt idea nk menulis kt sini.... sementelah aku ada agenda nk buat sekejap je lagi, klu aku x tidur pun ok jgak kan??? hehehehe :) 

sebenarnya hati aku ada rasa sikit tersentak bila ada sesetengah insan yg kaitkan ketidakseriusan dgn perhubungan diorg.... sebenarnya aku sendiri pun x pham apa sebenarnya motif diorg kaitkan dua benda yg jauh berbeza ni.... sefahaman aku, mmg btul bagi sesetengah lelaki yg kadang2 EGO diorg yg terlalu menebal sampaikan diorg mampu utk tak mengakui kesalahan diorg sendiri kalau diorg dlm perhubungan, tapi TOLONGLAH jangan STEREOTAIP kan dua perkataan ni utk setiap org yg kau jumpa, sbb kadang2 ada sestengah org cara dia utk mengawal dia berbeza dgn org lain & org mcm ni kadang2 tu diibaratkan laksana seekor makhluk asing yg terdampar & tersesat di bumi yg asing bagi dia *maaf cakap*....


aku menulis bukan dlam keadaan yg marah atau ada api2 atas kepala tpi cuma terasa pelik knapa sanggup utk stereotaipkan setiap org dari segala aspek yg sama padahal yg buat tu cuma segelintir je....lain la klau apa yg dilakukan seseorang & setiap dari mereka pun lakukan mungkin boleh dipertimbangkan utk di STEREOTAIP kan :) .... apa2 pun sebenarnya aku sendiri dah x berapa paham apa yg aku tulis tpi aku yakin pasti ada (sesetengah) lelaki kat luar sana mahukan perhubungan yg berjaya dalam kehidupan diorg....

dan kepada mereka2 yg berkaitan, cuba & berilah diorg ruang juga peluang, beri masa yg cukup & terbaik utk diorg BUKTIKAN apa yg distereotaipkan selama ni mmg x betul 100% & aku percaya lagi kalau diberikan peluang mungkin pasti takkan dipersia2 kan tpi ingat jangan terlalu tergopoh-gapah dlm lakukan sesuatu keputusan & sentiasalah tanam sifat PENYABAR & TABAH sebab dgn hanya SATU KEPUTUSAN mampu utk mengubah SATU KEHIDUPAN.... selamat berjaya semua, SALAM PAGI SELASA ;D





2 comments:

  1. SATU KEPUTUSAN mampu utk mengubah SATU KEHIDUPAN

    selamat tengahari :D

    ReplyDelete
  2. selamat ptg..... satu yg mampu mengubah satu,hehehe :)

    ReplyDelete