Monday 18 July 2011

kamu ada TIGA.... :)

'sekian lama terpisah, akhirnya bertemu' ,hohoho ;D .....setelah sekian lama x menjengah ke dunia fantasi di dalam blog ini, akhirnya berjaya jgak aku menembus & mencuri2 masa utk menulis semula ;D .... saat & ketika ini sebenarnya aku masih lagi di dalam mood bercuti atau dlm bahasa yg mudahnya mood 'berehat' sementara selama seminggu & akan menyambung semula tugas di dalam kehidupan yg serba mencabar semula nanti


kali ni, tulisan aku lebih berbentuk kepada pandangan aku sendiri tentang ciri2 golongan lelaki yg mungkin ada kaitan dgn aku sendiri.... semua sekali aku kira2 ada lebih kurang 3 golongan yg sempat aku kaji....yg selebihnya tu boleh kaji sendiri kot, maklumlah x ada masa lah katakan,haha ;D

3 golongan yg aku terangkan tdi ialah pertama, golongan lelaki 'Family Man'.... golongan Family Man mengikut definisi mengarut karut aku, selalunya diorg ni jenis seseorang yg sangat2 mementingkan KELUARGA.... mana2 saja nk pergi mesti dgn family sendiri, kata diorg, diorg lebih suka keluar dgn keluarga & kiranya selesa bagi diorg.... golongan yg sebegini selalunya ramai adik2 beradik perempuan, kadang2 dlm keluarga cuma dia je yg jadi 'kumbang' di dalam sekelompok BUNGA :) .... kpada gadis2 yg ada BF ke ataupun some special yg jenis 'family man' ni , jgn risau sebab bila dh berkahwin nanti aku percaya golongan yg cmni pasti akan sentiasa cari jalan bahagia utk korg sbb bagi diorg 'FAMILY IS MY FIRST PRIORITY'.... :)


golongan yg kedua plak, golongan 'Friend Man' ..... ciri2 org yg mcm ni terbalik plak dgn golongan pertama tdi, diorg ni lebih mementingkan kawan...tpi jgn salah pham plak, bkn diorg yg x pentingkan keluarga tpi jenis cmni lebih suka, lebih gembira bila ada dgn KAWAN-KAWAN.... salah satu sebab mungkin diorg anak tunggal ataupun ada adik beradik tapi semuanya dh berkerjaya & jauh dari keluarga, so diorg xde 'geng' nk 'sparring' bak kata org isi minyak kt tempat aku,haha :) ....tp bayangkan kalau diorg ada kekasih, mesti girlfriend diorg risau x dpt perhatian kan??? don't worry aku boleh jamin diorg kalau dah berpacaran pasti pandai manage masa nk hang out dgn kawan2 n berdating dgn pacarannya,hahaha ....tpi klau x reti manage jugak aku x tau la cmne,hehehe :)




golongan yg terakhir plak 'Alone Man' .... golongan cmni lebih suka bersendirian, kalau terpaksa berjalan sorg2, sendiri2 pun diorg x ksah sbb dari situ dia boleh mula mengkaji tentang sesuatu kot :) ...kadang2 je diorg ni nk keluar ngn member2, silap2 yg ni pun mmg suka duduk dkt rumah, kurg sangat sosial,hohohoho..... cuma yg mungkin merisaukan bila diorg ni dah mula jatuh cinta, memendam rasa...mampu ke diorg menzahirkan perasaan cinta pada pasangan diorg tu???? sebabnya hanya diorg je yg tahu ada yg terkandung, terbuku kt dalam hati diorg :)




apa2 pun setiap 3 golongan ni ada ciri2 unik diorg yg tersendiri..... aku ??? aku sendiri pun x pasti aku jenis golongan yg mcm mana,hehehehe.... apa2 pun kepada semua, yang paling penting dalam perhubungan adalah KEPERCAYAAN...bila dah rosak KEPERCAYAAN, maka musnahlah PERHUBUNGAN.... itu saja,SALAM SEMUA ;D




 

2 comments:

  1. hahaha..sempat lg mengkaji....hik3.. ^_^

    ReplyDelete
  2. dh lama x menulis sbb sibuk mengkaji sebenarnya,hahahahaha ;D

    ReplyDelete