Wednesday 17 August 2011

semalam adalah KENANGAN, hari ini adalah PERJUANGAN

alhamdulillah, dah 17 hari aku menempuhi bulan Ramadhan yg penuh keberkatan ni dgn jayanya.... dan semalam, hari Selasa, satu lagi sejarah dah tertempa dlm hidup aku dan juga rakan sekelas aku :)


kelas aku ,kelas 5B dgn kerjasama rakan sekursus dari kelas lain iaitu 5A dgn 5E dah berjaya menyelesaikan event utk subject Event Management iaitu Pertandingan Tilawah Al-Quran peringkat IPT dari Melaka.... bagi aku, tema ni amat sesuai memandangkan skrg adalah bulan menyambut Ramadhan Al- Mubarak & tepat pada masanya...aku plak memegang jawatan penjaga parking merangkap pengawal lalulintas walaupun lalulintas x sibuk pun waktu tu atau dlm bahasa halusnya BIRO DISIPLIN & KESELAMATAN :)


alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar & lecturer aku Madam Hanem pun gembira dgn kejayaan ni, tentang makan x pyah cerita la siap ada special menu lagi, KAMBING GOLEK....apa2 pun dari majlis sebegini dpt disaksikan kemesraan antara satu sama lain walupun sekursus tpi jarang berjumpa melainkan kalau datang dari kolej kediaman yg sama....semuanya ada hikmah & aku mengharapkan mungkin lepas ni ada di kalangan student yg akan merindui suasana event ni lagi...


ini dia gmbar2 selepas tamat event semalam :)












                                                 Farid, si abg bunga ;D



                            suasana praktis dalam upacara akad nikah *konon2 nya ;D




                              saya satu dan mereka berempat :)








kepada semua yg terlibat, tahniah aku ucapkan sbb kita berjaya menyelesaikan satu majlis yg begitu inidah di bulan Ramadhan yg mulia ini...semua yg terjadi ada hikmahnya & event ini jgak dpt menyatukan insan2 yg selama ini tidak dikenali sehingga menjadi seperti salah seorg di kalangan mereka sendiri.... apa2 pun aku mengharapkan ini akan berkekalan selamanya dan mmg benar semalam sudah menjadi SEJARAH juga KENANGAN & hari ini akan timbulnya satu perjuangan :)






P.S : nombor utk sesuatu telah berubah & minggu dpan adalah minggu hampir bercuti (pre-holiday) ...selamat menghabiskan sisa-sisa hari dlm bulan Ramadhan yg penuh barakah ini...selamat berpuasa, selamat bersahur,selamat berbuka puasa & jgn lupa baca niat puasa.... jgn main mercun nnti raya x cukup jari ;D

No comments:

Post a Comment